Stwórz MARKĘ I JAKOŚĆ, żeby klient chciał płacić za twoje usługi

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, na pewno masz konkurencję. I dobrze wiesz, że coraz trudniej jest się wyrożnić. Tym bardziej, że firmy usługowe, zwłaszcza te małe, prześcigają się w walce na ceny. Możesz wejść w tę rywalizację, ale możesz zastosować inną strategię: zbudować wartość, która jest dla Twojego klienta ważniejsza niż cena. 

TĄ WARTOŚCIĄ JEST ZAUFANIE I JAKOŚĆ.

Czasami będziesz musiała/–ł pracować na to tygodniami i miesiącami. Ale spokojnie... 

SKUP SIĘ NA KILKU NAJWAŻNIEJSZYCH CELACH:

1. ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK (to bardzo ważne zwłaszcza jeżeli tworzysz markę osobistą)

Uważam, że wszelkie działania marketingowe, powinno zaczynać się od dobrej i przemyślanej sesji wizerunkowej. Dlaczego? Bo zdjęcia mają duży wpływ na to, jak będziecie postrzegani przez swoich klientów. Gdy klient trafia na Twoją stronę/fanpejdża to apsekt wizualny i zdjęcia są pierwszą rzeczą, na którą zwróci uwagę. Zanim zdąży cokolwiek o Tobie przeczytać, pierwsze wrażenie już z nim zostanie. Dlatego to takie ważne, żebyś od razu wydała/-ł się sympatyczny, profesjonalny i godny zufania. Fotografia wizerunkowa ma ogromne znaczenie - może Cię zbudować w oczach klienta, przekonać do twoich kompetencji, sprawić, że od pierwszego spojrzenia klient poczuje do Ciebie sympatię... 

2. DZIAŁAJ AKTYWNIE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Jeżeli nie masz strony internetowej, potraktuj media społeczniościowe jak wizytówkę i platformę do budowania swojej wiarygodności. Pokazuj siebie i pisz o swojej pracy. Opisuj ciekawe przypadki. Ludzi, którym pomogłaś/–łeś. Wszystko może odegrać znaczenie, bo większość z nas szuka opinii w internecie. Nim klient przyjdzie do Ciebie, będzie chciał się czegoś o Tobie dowiedzieć. Niewykluczone też, że przyjdzie do Ciebie, bo obserwuje od jakiegoś czasu Twój profil i wzbudzasz w nim sympatię. SYMPATIA to ważny czynnik popychający nas do kontaktu. Warto o tym pamiętać.

3. BUDUJ SWÓJ PRZEKAZ i komunikację z klientem tak, żeby obudzić w nim potrzebę (a nawet więcej: pragnienie) skorzystania z twoich usług

Klienci lubią efekt "Wow". Dlatego pokazuj/opisuj efekty swojej pracy. Jeżeli w Twoim wypadku to trudne, bo nie jesteś chirurgiem plastycznym, ale psychologiem lub fizjoterapeutą, pokaż atmosferę, która panuje w Twoim gabinecie. Pokaż, jak nawiązujesz relację. Pokaż zadowolonych ludzi, którzy odwiedzili Twój gabinet. Pokazuj także to, co najbardziej fascynuje Cię w Twoim zawodzie. Podkreślaj swoją pasji i zaangażowanie –  to dobry sposób na kreowanie siebie jako osoby kompetentnej.

4. PRZEMAWIAJ JĘZYKIEM KORZYŚCI - pokaż, co klient może zyskać, jeśli przyjdzie do Ciebie? Jak pomożesz mu w osiągnięciu JEGO celów?

Jednym słowem: skup się na swoim potencjalnym odbiorcy i jego potrzebach, a nie na sobie.

Weźmy konkretny przykład, a często powtarzany błąd. Załóżmy, że jesteś trenerem personalnym i pokazujesz w mediach społecznościowych wyłącznie zdjęcia, na których prężysz mięśnie na siłowni. Co klient ma zrobić z takim przekazem? Ma Cię podziwiać? Być może znajdzie się procent ludzi, którzy przyjdą do Ciebie, bo chcą wyglądać tak jak Ty. Ale większością Twoich potencjalnych klientów kieruje zupełnie inna motywacja. To oni chcą wyglądać dobrze i chcą uwierzyć, że im w tym pomożesz. Co więcej, chcą wierzyć, że pieniądze, które u Ciebie zostawią, to będę dobrze wydane pieniądze. Że dasz im jakąś wartość trwałą... Dla takich osób bardziej wartościowy jest przekaz pokazujący, jak pracujesz z klientem. Jakie są etapy i efekty Twojej pracy? Jak motywujesz? Na czym polega Twoja pomoc? Jakie realne efekty są w stanie osiągnąć? Jak długo muszą na nie czekać?... 

5. Daj się poznać jak fachowiec i EDUKUJ swojego klienta

Postaraj się o merytoryczne i wartościowe wpisy w mediach spolecznościowych. Tłumacz, na czym polega Twoja praca. Opisuj konkretne przypadki z własnej praktyki. Pisz, z jakim problemem przyszedł do Ciebie klient i jak mu pomogłaś/–łeś.

6. WYRÓŻNIAJ SIĘ

Jeżeli obserwujesz swoją konkurencję, to nie rób dokładne tego samego co inni. Gdy kosmetyczka z sąsiedniego salonu wciąż pokazuje paznokcie, które zrobiła swoim klientkom, ty nie papuguj po niej. Pokaż coś więcej. Na przykład swoją relację z klientem, pokaż, jak dbasz o dezynfekcję narzędzi do pracy i że na każdego klienta czeka osobno zapakowany zestaw...

7. ZAMIESZCZAJ UROZMAICONE POSTY i pokazuj, na czym polega Twoja praca

To oswoja klienta z Twoją działalnością. Może się zdarzyć, że będzie potrzebował kilku tygodni albo nawet miesięcy, żeby zdecydować się na telefon do Ciebie, ale kiedy potrzeba zwycięży opory, na pewno wykręci twój numer.

Pamiętaj, że zdjęcia są narzędziem potrzebnym, żeby zrealizować wszystkie te założenia. Nawet jeżeli nie wiesz, jak wykorzystywać zdjęcia w swoich działaniach, ja Ci pomogę.

Stworzę strategię i listę zdjęć, które są Ci potrzebne, żeby działać. Wymyślę motywy zdjęciowe, powiem, jak masz się przygotować. 

ZAPRASZAM DO KONTAKTU

tel.: 668 47 64 64

mejl: luizar@interia.pl