Fotografia wizerunkowa
POZYTYWNY WIZERUNEK TO PODSTAWA W BUDOWANIU BIZNESU
Klienci chcą korzystać z usług ekspertów. Chcą mieć pewność, że specjalista któremu powierzają swoje sprawy, jest PROFESJONALISTĄ w swojej dziedzinie, a przy tym to SYMPATYCZNY CZŁOWIEK, któremu mogą zaufać.
JEŚLI BUDUJESZ WŁASNĄ MARKĘ, CHCESZ SIĘ WYRÓŻNIĆ NA TLE KONKURENCJI, NIE PROMUJ SWOICH USŁUG BEZOSOBOWO.
- Usługi muszą mieć ludzką twarz, a największym atutem każdej firmy jest OSOBOWOŚĆ I CHARAKTER ludzi, którzy ją tworzą.
- Jeżeli prowadzisz działalność 1-osobową powinnaś promować ją swoim wizerunkiem i stać się ambasadorką swojej marki.
DLACZEGO WARTO PROMOWAĆ BIZNES SWOIM WIZERUNKIEM?
- Bo dzięki temu budujesz RELACJE I WIĘŹ ze swoim odborcą.
- Pokazujesz, jaka jesteś i możesz budować wokół siebie społeczność osób, które w jakiś sposób się z Tobą identyfikują. Nie wszyscy muszą Cię lubić, nie wszystkim musisz się podobać, ale Ci, których do siebie przekonasz, na pewno chętnie się do Ciebie zgłoszą.
Dlatego tak ważne są zdjęcia, które klient ogląda na Twojej stronie internetowej lub na Twoim profilu w mediach społecznościowych. CZY ZOBACZY OTWARTĄ, UŚMIECHNIĘTĄ OSOBĘ czy byle jakie fotki zrobione telefonem komórkowym? Pamiętaj, że każdy ma kilka sekund, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Twój wygląd i PROFESJONALNE ZDJĘCIA ŚWIADCZĄ O PROFESJONALIŹMIE TWOICH USŁUG.
Jak powiedziała jedna z moich klientek (menadżerka salonu kosmetycznego): "Dobre zdjęcia sprawiają, że mój salon wskakuję na poziom premium i jestem level wyżej niż moja konkurencja".
JAKIE MIEJSCE WYBRAĆ NA SESJĘ?
Lubię robić zdjęcia w naturalnym środowisku klienta, czyli tam, gdzie pracuje i czuje się dobrze. Przestrzeń powinna pasować do osoby, określać jej charakter i wykonywaną profesję.
Nie zawsze są jednak warunki. Czasami w rozmowie słyszę: "Ale ja wynajmuję gabinet i on nie do końca jest taki, jakbym chciała".
Wtedy do sesji wizerunkowych można wykorzystać przestrzenie "neutralne": kawiarnię, park, ciekawy zakątek miasta, studio fotograficzne. Wszystko zależy od tego, jaki zawód wykonujesz i jaki ma być przekaz wysłany do odbiorcy? Czy chcesz skrocić dystans czy wręcz przeciwnie...
JAK UBRAĆ SIĘ NA SESJĘ?
- To też zależy od tego, czym się zajmujesz i jaką relację z klientem/odbiorcą chcesz stworzyć.
- Sesja wizerunkowa zawsze poprzedzona jest wstępną rozmową, na której określamy, jaki ma być przekaz zdjęć. Wtedy doradzam, jaki typ ubrań wybrać, jakie kolory i fasony będą odpowiednie. Jedna wytyczna jest zawsze niezmienna: proszę unikać brązu (bo niestety postarza) i jednolitego czarnego stroju od stóp do głów. Ci, co mnie znają, wiedzą, że nie lubię czarnego. Nie lubię z dwóch powodów: 1. Czarny kolor pochłania światło, zamiast je odbijać. 2. Czarna, jednolita bryła na zdjęciu nie zawsze dobrze wygląda.
- Kolory odpowiednio dobrane do Twojego typu urody sprawią, że na zdjęciu rozkwitniesz ;-) Uwierz mi, tak się stanie ;-)
Osobom, które chciałyby przed sesję całkowicie zmienić swój wizerunek, polecam konsultacje (oraz zakupy) ze stylistką, z którą współpracuję do lat: Krystyną Bałakier.