SESJA WIZERUNKOWA a sesja biznesowa: 6 podstawowych różnic

Ten wpis powstał po to, żeby ułatwić nam komunikację. Coraz więcej osób pyta o sesje wizerunkowe, ale kiedy zaczynam zadawać szczegółowe pytania, zwykle muszę odwoływać się do przykładów. Dlatego przykłady podam tutaj, żebyś miał/-a czas zastanowić się nad tym, czego potrzebujesz do rozwijania swojej marki osobistej lub firmy. 

SESJA BIZNESOWA

  • to sesja wykonana zwykle w studio na jednolitym tle, 
  • ogranicza się do kilku zdjęć portretowych lub w planie amerykańskim (to zdjęcia kadrowane na wysokości bioder). Najczęstszą opcją proponowana przez fotografa jest 5, czasem 10 zdjęć.
  • ludzie na takich zdjęciach ubrani są zwykle formalnie i biznesowo: czyli bardzo klasycznie, w czarne lub granatowe marynarki, białe lub niebieskie koszule. Przykładowe zdjęcia możecie obejrzeć poniżej: 

Na pewno widzieliście też sesje biznesowe wykonane w scenografii firmowej. Firmy coraz częściej zamawiają takie zdjęcia dla swojej kadry menadżerskiej i wszyscy są fotografowani w podobny sposób.

Jak można wykorzystać zdjęcia z sesji biznesowej?

– na stronie internetowej, 

– w mediach społecznościowych (np. jako zdjęcie profilowe na FB lub Linkedln), 

– w działaniach marketingowych (np. jeżeli prowadzisz szkolenia i swoim wizerunkiem promujesz swój biznes klasyczny portrecik na pewno Ci się przyda). 

Zakres wykorzystania zdjęć z sesji biznesowej jest jednak wąski. Nie ma się co oszukiwać. Nie zaszalejesz, jeżeli masz do dyspozycji 5 zdjęć ;-)

Dlatego osobom, które aktywnie działają w social mediach, prowadzą fanpejdża, dużo publikują, promują się aktywnie i wciąż się rozwijają, proponuję sesję wizerunkową. 

 

 

SESJA WIZERUNKOWA

  • pokazuje nie tylko Ciebie, ale także to, czym się zajmujesz. Dobrze wykonana sesja wizerunkowa powinna od razu sugerować Twojemu odbiorcy twoją profesję i specjalizację
  • trwa dłużej niż sesja biznesowa, ponieważ wykonujemy bardziej zróżnicowane ujęcia i częściej się przebierasz,
  • w przypadku sesji wizerunkowej zawsze proponuję mniej formalny zestaw ubrań (sugeruję konkretne kolory, fasony i stylizacje). Sesja wizerunkowa służy temy, żebyś się wyróżnił/–ła, dlatego warto odejść czasem od klasycznego, biznesowego dress codu. 

Sesja wizerunkowa obejmuje:

– klasyczne zdjęcia portretowe,

zdjęcia sytuacyjne, które pokazują Cię w różnych sytuacjach, typowych dla Twojej specjalizacji.

zdjęcia pokazujące Cię w interakcji z Twoim klientem. To bardzo ważne, a często bagatelizowane. Takie ujęcia ugruntowują Twoj wizerunek-specjalisty (skoro inni ludzie chętnie korzystają z Twojej wiedzy i usług, to czemu nie ja?). Ten typ zdjęć pokazuje też, jak ludzie na Ciebie reagują. Dlatego według mnie to jest must have każdej sesji wizerunkowej ;-)

Zdjęcia tego typu podprogowo działają na Twoich potencjalnych klientów. 

Poniżej kilka przykładowych zdjęć z sesji wizerunkowej Karoliny Lewalskiej, która jest radcą prawnym i prowadzi kancelarię w Oleśnicy i we Wrocławiu. 

 

Jak można wykorzystać zdjęcia z sesji wizerunkowej:

– na stronie internetowej (w szerszym zakresie niż zdjęcia z sesji biznesowej), 

– w mediach społecznościowych – nie tylko jako zdjęcie profilowe, ale także do prowadzenia fanpejdża, do budowania zaufania i relacji ze swoimi odbiorcami. Jeżeli dobrze zaplanujesz ze mną sesję wizerunkową, zdjęcia posłużą Ci przez wiele tygodni. 

– w działaniach marketingowych - w szerszym zakresie niż sesja biznesowa.  

Co obejmuje sesja wizerunkowa?

  • bezpłatną konsultację, która trwa około godziny (Ty opowiadasz mi, na czym polega Twoja specjalizacja, jak działasz i jak się promujesz. Ja pytam, jak zamierzasz wykorzystywać zdjęcia i jaką relację chcesz zbudować z odbiorcą. Omawiamy szczegółowo plan sesji, motywy, rekwizyty, udział modeli),  
  • sesję zdjęciową, która trwa zwykle 2-3 godziny (czasami dłużej, ale kiedy pracuję z Tobą, nie patrzę na zegarek ;-), 
  • selekcję i profesjonalną obróbkę zdjęć, 
  • 20 wybranych przez Ciebie zdjęć
  • gratis otrzymujesz ode mnie wskazówki i rady, jak wykorzytywać zdjęcia na FB do prowadzenia swojego fanpejdża. Jeżeli chcesz, żebym pokazała Ci, jak to wygląda w praktyce, mogę poprowadzić Twojego fanpejdża (za dodakową oplatą) przez okres 1 miesiąca, 3 miesięcy, pół roku lub dłużej. Zawsze ostrzegam jednak swoich klientów: wiele osób uzależnia się ode mnie, więc musisz się z tym liczyć ;-)))

 

ZAPRASZAM DO KONTAKTU

tel.: 668 47 64 64

mejl: luizar@interia.pl

Znajdziesz mnie także na FB: Luiza Różycka fotografia